[Epitesz-barkacs] zar

szepygab at gmail.com szepygab at gmail.com
2009. Jún. 8., H, 12:27:27 CEST

jhidvegi írta 8 Jun 2009  12:10 levelében:
> a fékolaj valszleg nem szárad be sosem. A higroszkóposságáról csak
> hallottam. Valszleg azt kell alatta érteni, hogy ha bevesz valamennyi
> (nem számottevŃ) vizet, az mint olajat, nem rontja,
Most nincs időm utána nézni, de emlékeim szerint a fékfolyadék nem
(ásvány)olaj, hanem a fagyállóhoz hasonlóan alkoholféle (glikol).
Ezért képes vizet felvenni, amitől csökken a forráspontja, és jön
fékezéskor az, amit Józsi leírt.
A fékfolyadéknál a kenési tulajdonságok nem igazán fontosak, ott az
összenyomhatatlanság, a tömítő elemek meg nem támadása, a
korrózióvédelem a lényeg.

Udv

szepygab
http://jokaja.hu