[Epitesz-barkacs] kagyló

Acs Gabor agabor at electrodesign.hu
2009. Jún. 9., K, 21:53:55 CEST

Hamár többször is volt kajás kérdés, én is feltennék egyet-kettőt.
A hétvégén kagylót ettünk. De milyen kagylót! A Dunából fogtam, legalább
másfél kiló összejött a szeles idő miatt. /Nekem nagy kaland volt, mert
még sosem vettem el a természettől húsfélét/
Az egyik kérdés, hogy valakitől azt hallottam, a kagyló nagyon be tudja
gyűjteni a vízből a káros anyagokat, és nem kéne a Dunából enni. Erről
mit tudtok?

A másik, hogy eléggé rágós volt. Előbb olajon kicsit megsütögettük,
aztán kapott egy kis főzést hagymás-boros szószban. Itt a technológiával
volt a gond, mint pl. a máj is rágós lesz ha túlsütik, besózzák stb.
vagy csak a tenyésztett kagyló jó enni, ez a dunai ez ilyen fajta? Jó
nagy, fekete kagylók voltak, ránézésre olyan, mint amit a Metroban
szoktam venni.

Gábor