[Epitesz-barkacs] segedfazis ohmos?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Jún. 12., P, 23:14:23 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> egy hermetikus dugattyús kompresszor tengelyét nem tudom lefogni
>
> vagy a 24Volt helyett pl. 12Volt ? (az már talán nem indulna el)

Az utóbbi is jó, de nyugodj meg, 24V-tól se fog elindulni.

A dolog lényege, hogy ha váltófeszt kapcsolsz rá, akkor az áramot nem csak
az ohm szabja meg, hanem mint vasban lévő tekercs, van induktivitása is.
Ezt reaktanicának  hívják:

Tehát van az ohm, ez az ellenállás, R-rel szokták jelölni,
van a reaktancia, X=omega*L, ahol omega=2pi*f, f a freki, ennek is ohm a
mértékegysége, de ennek a résznek a fesze 90 fokkal siet az áramához
képest.
És van a impedancia: Z-vel jelölik. Z=R+jX, abszolút értékben meg