[Epitesz-barkacs] segedfazis ohmos?

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2009. Jún. 12., P, 23:16:09 CEST


jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2009.06.12. 22:48:23 +2h-kor írta:

> Hofferek Attila wrote:
> > Mágus Bérprogram Demo írta:
> >> és egy másik gépen  ugyanilyen motor ellenállását mérni tudnám,
> >> ( az rendes fogyasztást mutat )
> >
> > En inkabb latszolagos ellenallast mernek, allo forgoresz mellett,
> > mondjuk 24 volttal gerjesztve, visszavezetve az impedancia merest aram
> > es feszultsegmeresre.
> 
> Így van. Ha már nincs szkóp, amivel szemléltetni is lehet, hogy a motor 
> zárlatos-e, akkor ez a legjobb, ha van mivel összevetni.
> 
> De ez előtt: nem azt kell a relével megnézni, hogy zár-e, és hogy nem 
> indul nélküle, hanem hogy bont-e indulás után. Lehet, hogy a motor árama 
> megnőtt picit, vagy más okból a relé nem bont, ezért állandóan rajta 
> tartja az indító tekercset a hálózaton.

ezt 2 szál dróttal le tudom próbálni, a kerékpárpumpakompresszor indításához 
én vagyok a "reléhelyettes" (az indítótekercs drótját addig érintem a fázishoz,
amíg a motor elindul, amikor már elindult, a drótot elhúzom, jó, tudom,
hogy egy nyomógombbal szebb lenne )

> (Kis elvi szöveg: az indító tekercs is segédfázis tekercs! Csak ennél az 
> áram eltolódását nem kondival biztosítják, hanem úgy, hogy ellenállása van 
> a tekercsnek, tehát amíg a főtekercs árama valamennyire (nem kicsit) 
> induktív, ennek az árama az ellenállása miatt már sokkal kevésbé az. Ennek 
> megfelelően elhelyezve a motorban létre fog jönni az egyik irányban 
> erősebb forgó mező.)
> 


További információk a(z) Epitesz levelezőlistáról