[Epitesz-barkacs] segedfazis ohmos?
Mágus Bérprogram Demo
magus.demo at dpg.hu
2009. Jún. 12., P, 23:16:09 CEST
jhidvegi <jhidvegi at gmail.com> 2009.06.12. 22:48:23 +2h-kor írta:
> Hofferek Attila wrote:
> > Mágus Bérprogram Demo írta:
> >> és egy másik gépen ugyanilyen motor ellenállását mérni tudnám,
> >> ( az rendes fogyasztást mutat )
> >
> > En inkabb latszolagos ellenallast mernek, allo forgoresz mellett,
> > mondjuk 24 volttal gerjesztve, visszavezetve az impedancia merest aram
> > es feszultsegmeresre.
>
> Így van. Ha már nincs szkóp, amivel szemléltetni is lehet, hogy a motor
> zárlatos-e, akkor ez a legjobb, ha van mivel összevetni.
>
> De ez előtt: nem azt kell a relével megnézni, hogy zár-e, és hogy nem
> indul nélküle, hanem hogy bont-e indulás után. Lehet, hogy a motor árama
> megnőtt picit, vagy más okból a relé nem bont, ezért állandóan rajta
> tartja az indító tekercset a hálózaton.
ezt 2 szál dróttal le tudom próbálni, a kerékpárpumpakompresszor indításához
én vagyok a "reléhelyettes" (az indítótekercs drótját addig érintem a fázishoz,
amíg a motor elindul, amikor már elindult, a drótot elhúzom, jó, tudom,
hogy egy nyomógombbal szebb lenne )
> (Kis elvi szöveg: az indító tekercs is segédfázis tekercs! Csak ennél az
> áram eltolódását nem kondival biztosítják, hanem úgy, hogy ellenállása van
> a tekercsnek, tehát amíg a főtekercs árama valamennyire (nem kicsit)
> induktív, ennek az árama az ellenállása miatt már sokkal kevésbé az. Ennek
> megfelelően elhelyezve a motorban létre fog jönni az egyik irányban
> erősebb forgó mező.)
>
További információk a(z) Epitesz levelezőlistáról