[Epitesz-barkacs] segedfazis ohmos?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Jún. 12., P, 23:23:55 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> ezt 2 szál dróttal le tudom próbálni, a kerékpárpumpakompresszor
> indításához
> én vagyok a "reléhelyettes" (az indítótekercs drótját addig érintem a
> fázishoz,
> amíg a motor elindul, amikor már elindult, a drótot elhúzom, jó, tudom,
> hogy egy nyomógombbal szebb lenne )

Tényleg, van ilyen szerkezeted, tehát ezen is meg tudod mérni a
fogyimérővel, hogy ha nem veszed el az indítótekercsről a delejt, mekkora
lesz a teljesítménye, és mekkorára csökken, amikor elveszed. Ha azt az
arányt kapod kb, amit a másiknál, tehát 400/160 körülit, akkor biztos
lehetsz benne, hogy nem bont az indítórelé. De ha az látszik is, akkor
csak simán, műszer nélkül is eldönthető, hogy ez az ábra. Biztos van
valami burkolata annak a relének, és látni, hogy behúz, és hogy nem enged
el.