[Epitesz-barkacs] segedfazis ohmos?

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2009. Jún. 13., Szo, 18:38:37 CEST

vajk fekete  <halaloszto at yahoo.co.uk> 2009.06.13. 15:38:47-kor írta:

> 40% bekapcsolas az szerintem sok.
> meg persze a 400W is, ha a gyari ertek 160W. amugy jol hut?

most mértem meg úgy, hogy én voltam a "relé", és megmértem
a főtekercs fogyasztását

amúgy hűtött rendesen, "csak" 3000 Ft-tal nagyobb lett a villanyszámla,
és kerestem az okot  :-(

tehát a 160Wattos motor simán 400Wattot zabál a főtekercsén, de feltünés
nélkül pörgeti a dugattyút, tehát ha nem lenne rajta a fogyasztásmérő,
észre sem venném, annyira szokásosan működik
(kivéve a sok bekapcsolást)

amikor a relétekercset ráérintettem, nehézség nélkül indult, egy pici ideig
segédtekercsével egyitt 1000Wattot mutatott, és szépen visszament a 400Wattra

az én olvasatom szerint akár a főtekercs menetzárlatos is lehet :-(

illetve ha 400Wattot vesz fel, akkor le kell selejteznem a kompresszorát
és kicserélni benne tokkal-vonóval
(még amikor lehetett hozzá kapni valamit akciósan hozzájutottam egy
csere - nem is tudom minek mondjam - rajta van a kompresszor is, meg a
hűtőoldal is, meg a hátán levő hőcserélő is   )

a "testvérkéje", egy másik csinár 133Wattot vesz fel, a lehel fagyasztóláda meg
96Wattot, szóval nem látok rá jobb megoldást. Vagy mégis lenne?