[Epitesz-barkacs] segedfazis ohmos?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Jún. 13., Szo, 19:10:12 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> tehát a 160Wattos motor simán 400Wattot zabál a főtekercsén, de feltünés
> nélkül pörgeti a dugattyút, tehát ha nem lenne rajta a fogyasztásmérő,
> észre sem venném, annyira szokásosan működik
> (kivéve a sok bekapcsolást)
>
> amikor a relétekercset ráérintettem, nehézség nélkül indult, egy pici
> ideig
> segédtekercsével egyitt 1000Wattot mutatott, és szépen visszament a
> 400Wattra

Te, ezek a fogyasztásmérők nem tudnak ám hitelesen pillanatértékeket
mutatni!
Tehát lehet, hogy az az 1000W csak a bekapcsolási löket miatt volt.
Szóval nem tudtad megmérni, hogy mi van, ha a segédtekercs is rajta van?
Nem tudtad ezt az esetet kizárni?

Aszontad, hogy csinálsz egy próbát azzal a kompresszorral, amiben te vagy
a segédtekercs reléje. Annál mi az ábra?

> az én olvasatom szerint akár a főtekercs menetzárlatos is lehet :-(

Tudod az a helyzet, ha egy motor tekercse menetzárlatos, akkor
elképesztően melegszik, és képtelen tartós üzemre. Kijön belőle a
működtető füst. Már eleve ez az áramnövekmény, ami miatt fel tudja venni a
400W-ot, ez is akkora hőséget kellene, hogy csináljon a kompresszorban,
hogy tojást lehet rajta sütni. De ha ez attól van, hogy a segédtekercs is
be van kapcsolva, tehát nagy testben keletkezik a hő, azt kibírhatja. Ha
viszont menetzárlat van, akkor a hő zöme nagyon kis részben képződik, az
meg rohadtul nem fogja kibírni. Úgy képzeld el, mint egy trafót. Van a
sokmenet, meg van a kevesebb, ami rövidre van zárva. N és n menetszámok,
ahol n a zárlatban lévő. N>>n jóval, mert különben már szinte direkt
hálózati zárlatról lenne szó. Legyen kb N/n=k, ahol k valami egynél tehát
jóval nagyobb szám.
in=iN*k körülbelül. És ugyanaz a drót! Képtelenség, hogy elviselje.