[Epitesz-barkacs] segedfazis ohmos?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Jún. 13., Szo, 19:43:53 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> még a relét is leszedtem összes drótjával (3db), én voltam a relé, egy
> pillanatra
> értem a segédtekercshez, motor elindult azonnal, és utána csak
> a főtekercs kapja az áramot,  és a 400Wattot akár 10percig is
> folyamatosan megeszi

Ezt értem, de meg kellett volna mérni azt is, hogy mekkora a teljesítmény,
amikor rajta van a segédtekercs is. Megvárni, míg beáll a mérő.

Nem lehet, hogy ez egy jóval nagyobb kompresszor, nem az eredeti?

Vagy még egy hülye ötlet: rosszul van bekötve. A főtekercs szerepét a
segédtekercsre bízták anno...

Ezt már ohmmérővel is ki lehet mérni. Van 3 pontod, a főtekercs két vége
az, amelyiken a legkisebb ohm van. Ahol a legnagyobb, az a két tekercs
vége, a közepes érték meg a segédtekercs. Így tehát megvan a közös pont.

> lehet, hogy a motor súrlódási gondja miatt vesz fel ennyit a főfázis,
> vagy akármi más, de a teljesítménymérő csak ezen a gépen mutat ennyit
> :-(

eközben rendesen hűt, és nem tűzforró a kompresszor?

Szóval én a legnagyobb esélyt annak adok, hogy fel van cserélve a két
tekercs.