[Epitesz-barkacs] magas ágy Re: tavihaz

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2009. Jún. 15., H, 09:31:44 CEST

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2009.06.15. 02:35:10 +2h-kor írta:

> Aha, szóval csak megmaradt.
> Ha volna olyan vidéki rokon, akinél még a régifajta ágyak vannak, az
> lehet, hogy tudná értékelni. :) Legalábbis nekem vannak olyan emlékeim a

asszír reneszánsz
http://www.lakberendezes.hu/magazin/mutat.php?id=196

egy képaláírás szerint
Jellegzetes magas lábú, asszír fekhely, mely étkezés céljára is szolgált, i.e. VI-V. sz.

Más ókori ágyemlékek már csak képekről, domborművekről ismertek, mint például az asszír hagyatékokon látható igen magas lábakon álló fekhelyek, heverők.

Ezeket nem csak alvásra, pihenésre használták, hanem azokon félig fekve, félig ülve az ókori emberek kényelmesen lakmároztak is. Az ágyak ilyen fajta szerepe tetten érhető a perzsa, görög, etruszk és a római képzőművészeti ábrázolásokon is.