[Epitesz-barkacs] tavihaz

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Jún. 15., H, 12:04:03 CEST

Acs Gabor wrote:
> [...]

Szerintem volt. Nincs felgyorsult fejlődés, mármint az embert illetően.
Van egy érdekes összefüggés, amit én ugyan nem értek, de szakembertől
lehetett hallani vmi riportban. Minél nagyobb lélekszámú a populáció,
annál kisebb a genetikai változás sebessége. Mi, mint emberiség, már
akkora lélekszámúak vagyunk, hogy gyakorlatilag megállt ez a változás.

Ami gyors fejlődésnek tűnik, az a technikai fejlődés. Ez tényleg gyors, de
ez nem jelenti, hogy a mai ember agya lényegesen többre lenne képes, mint
a régieké, max a hosszabb várható élet ezen javít.

Ma a specializáció dívik, nem is lehet máshogy. Még egy szakmán belül is
tutira nem tud mindent elég alaposan senki sem, csak a saját szűk
területén van valamibe beleáskálódva. De mivel sokan vagyunk, így minden
témára jó eséllyel akad valaki, aki azt vágja.