[Epitesz-barkacs] tavihaz

Acs Gabor agabor at electrodesign.hu
2009. Jún. 15., H, 12:21:50 CEST

Olyasmire gondoltam, hogy pár generációval ezelőtt még az emberek
nagyrésze úgy élt, mint az állat (kicsit szélsőségesen fogalmazva), a
létfenntartáson kívül eső dolgokról alig tudtak valamit. Ma egy eldugott
zsákfaluban is egész speciális dolgokról vannak ismereteik az
embereknek, SMS-t küldenek, értik mi az a THM stb. de a gondolkodásmód
is sokat változott. az évszázad elején pl. szélhámosok nagyon könnyen
átverték az embereket, ma ahogy nézzük a sok krimit a TV-ben, tanulunk
az iskolában, az átlag ismeretszintje nagyon sokat emelkedett. Szerintem
anno az egyháznak, a tízparancsolatnak is ez volt a lényege, hogy az a
pár tanult ember egyszerűen kordában tartsa a rengeteg egyszerű embert.
És ennek az eredménye már a párnapos csecsemőre is kihat azáltal, hogy a
szülei többet tudnak, mint a 19. században egy akadémikus.

Gábor