[Epitesz-barkacs] tavihaz

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Jún. 15., H, 13:16:30 CEST

Balázs Bámer wrote:

> Bizony. Elég kimennem a kiskertünkbe, és látom, mit nem tudok (-:

Hát még én mit nem!

De ha magunkat ezügyben figyelmen kívül hagyom, akkor döbbenek rá arra,
hogy a régiek se voltak nagyon ostobák, amikor valami műszaki megoldás
vagy általánosabb ismeretről (pl napenergia hasznosítása) olvasok valami
történeti visszatekintést.
Vagy hány olyan kezdetű mondatot hallhattunk, hogy "már az ókori görögök
is..."! Az akkor rendelkezésre álló eszközökkel is annyi mindenre jöttek
rá, hogy csak bámul az ember.

Pl ha ma felnézek az égre, én bizony csak pár objektumot tudok
azonosítani, azokat is csak akkor, ha nem vagyok valami nagyon
fényszennyezés-mentes helyen. Ha ugyanos 50-szer több csillagot látok, már
nem tudok kiigazodni. Bezzeg a régiek közül a jobbak mimindenre rájöttek
csak az égboltot bámulva és gondolkodva! Ha nem mondták volna meg nekem,
hogy a föld gömbölyű, arra tán még rájöttem volna akár a balatonban
úszkálva is, de hogy vannak bolygók is, arra már nem biztos.

Vagy az a sok, felhalmozott tapasztalati tudás a gyógyításokkal
kapcsolatban mindenféle molekulárbiológiai ismeret nélkül!

Szóval én (is) azt gyanítom, hogy eleink nem voltak butábbak, sőt, az
agyuk nem kisebb részét használták, mint a maiak, csak mást tudtak, nagyon
mást.