[Epitesz-barkacs] elektronikus relé?

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2009. Jún. 15., H, 19:44:04 CEST

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2009.06.15. 18:55:38 +2h-kor írta:

> Szerintem nem éri meg ilyet csinálni, jó az a rugós módi.

a gyári oroszban csak a súly húzta vissza, az meg nem volt
szabályozható, max egy csavaranyát ragasztanék rá, mert gyárilag
semmi rugó nem volt rajta.

> [...]
> cseszni, de lehet esetleg másik rugóval is próbálkozni.
>
> Nagyon nagy a két áram közti arány, mármint a start és a járás áramában,
> akár 1:6 is lehet, szóval ha már felgyorsult a motor, emiatt leesett az
> áram a névleges duplájára, jó eséllyel forogva is marad.
>
> Persze lehet bűvészkedni elektronikával is, csak drága lesz.

> Ha már bűvészkedés: én bizony beraknék valami időrelé félét. Kap a
> segédtekercs 1 másodpercig delejt és kész, semmi érzékelés. Ha nem sikerül
> az indulás valamiért, azt úgyis a klixon fogja érzékelni, kis kivárás,
> újraindítás, és ha amúgy jó a cucc, el fog indulni.

köszi, ezen sajna klixon nincs, erre egy hőfigyelés, vagy valami egyéb lenne,

volt rajta egy orosz bimetállos valami, az volt a "klixonhelyettesítője"
a "cseremotort" meg éjszaka leégette :-(

becsületére mondva: mondjuk 25 évig dolgozott,és már 20 éve nem volt hozzá
tartalékutánpótlás :-(