[Epitesz-barkacs] zepter vacsy vákumos tárolóedény

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Jún. 17., Sze, 09:01:45 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:
> zepter vacsy vákumos tárolóedény állítólag szupi
> TÁROLÁS SZOBAHŐMÉRSÉKLETEN:
> Az így tárolt élelmiszerek is frissek, változatlan minőségűek maradnak a
> vákuumozásnak
> köszönhetően.
> Tapasztalatok?

Végülis nem vákuumban tároltak az ételek, hanem gőzben.
Nekem csak lekvárral van tapasztalatom, meg hát az összes kapható
befőttel, amikre ráírják, hogy nem tartalmaz tartósítószert.

A lekvár saját készítésű volt, üvegbe töltés után fedél lazán rárak,
mikroba betesz, ott felforral, amitől a gőz kiszorítja a levegőt
másodpercek alatt, majd egy laza mozdulattal fedél rácsavar.

Kihülés után a szobahőmérsékleti gőznyomás uralkodik a lekvár felett.
Megkocogtatva a csavaros üveg tetejét lehet ellenőrizni, hogy sikerült-e.
Ugyanez kell legyen a boltban vásárolt, tartósítószermentes befőttnél,
uborkánál... is.
A befőtt vagy a lekvár felbontás után elég hamar penészedik, ami mutatja,
hogy tényleg a vákuum miatt volt jó, nem tartósítószer miatt.

Hogy ez a zepter holmi tényleg tudja-e a vákuumot közelíteni, azt nem
tudom.