[Epitesz-barkacs] zepter vacsy vákumos tárolóedény

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Jún. 17., Sze, 10:24:29 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> a mikróban a befőtt fémlemez fedele nem probléma?
>
> mert pl aranycsíkos tányér miatt durrogna állítólag

Nagy különbség van a kettő között. Nem probléma, mert vastag az anyaga,
erről inkább visszaverődik a mikrohullám, ami persze örvényáramokkal jár,
de ezek nem számottevőek. Az aranycsík körbe a tányéron viszont nagyon kis
keresztmetszetű, és jó nagy felületet fog körbe, ezért jó nagy áramok
indukálódnak benne a keresztmetszetéhez képest. Ezt már nem bírja. Pl az
alufólia se bírja, én már raktam be meggondolás nélkül mikróba alufóliát
is tartalmazó csomagolású vajat, és másodpercek alatt kigyulladt.

Vastagabb fémekkel nincs gond, pl kanál, befőttesüveg teteje...
Fémfazékkal sincs gond, csak kétséges, hogy melegszik-e benne az étel. :)
Nem próbáltam még.