[Epitesz-barkacs] zepter vacsy vákumos tárolóedény

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2009. Jún. 17., Sze, 15:51:20 CEST

 <szepygab at gmail.com> 2009.06.17. 15:11:36 +2h-kor írta:

> Miért akarjátok mindenképp felforralni?
> Pasteur óta tudjuk, hogy kb. 80 fok fölött már csíramentesnek
> tekinthető. Az üvegben levő, forrón kitágult, majd lehűléskor
> összehúzódó levegő, meg forralás nélkül is csinál vákuumot az üvegbe.

egy befőtt igen, de próbálj zöldborsót, kukoricát üvegezni
ott 112Celsius kell

netán húsfélés, (székelykáposzta, vagy pl. sólet)
ott kell a 125celsius

mindkettő hőfokot használtam, kuktafazékban
hőkezeltem (a sima lecsó simán ment 100celsius alatt,
de a rizseslecsóhoz 125celsius kellett, kisebb hőfok mellett
kirobbant az  erjedt állapotban)

pl szalontüdő is 1 évet is kibírt (pesten nem tudtam hozzájutni
egy időben az alapanyaghoz, győrből hoztam haza 10 kilót)