[Epitesz-barkacs] zepter vacsy vákumos tárolóedény

szepygab at gmail.com szepygab at gmail.com
2009. Jún. 17., Sze, 16:31:00 CEST

Mágus Bérprogram Demo  írta 17 Jun 2009  15:51 levelében:
> egy bef~Ntt igen, de próbálj zöldborsót, kukoricát üvegezni
> ott 112Celsius kell
>
> netán húsfélés, (székelykáposzta, vagy pl. sólet)
> ott kell a 125celsius
Miért is? Miben különböznek mikrobiológiai szempontból?

> mindkett~N h~Nfokot használtam, kuktafazékban
> h~Nkezeltem (a sima lecsó simán ment 100celsius alatt,
> de a rizseslecsóhoz 125celsius kellett, kisebb h~Nfok mellett
> kirobbant az  erjedt állapotban)
Szerintem ott az időtényező játszhatott. A közepén is el kell érje a
hőmérséklet a sterilizáláshoz szükséges értéket, és legalább  20
percig úgy kell maradjon.

Rendszeresen csinálok májkrémet üvegbe töltve a nyers masszát, 90
fokon légkeveréssel hőkezelve min. 2 órán át. Még nem romlott meg,
pedig a máj kényes jószág.

Udv

szepygab
http://jokaja.hu