[Epitesz-barkacs] zepter vacsy vákumos tárolóedény

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Jún. 17., Sze, 17:04:41 CEST

szepygab at gmail.com wrote:

> Miért akarjátok mindenképp felforralni?

Csak én. A dolog lényege nem a csiramentesítés, hanem a levegő
kiszorítása, telített gőz bezárása, aztán kihülés után az a pár millibar
nyomás, ami szinte vákuum, előállítása.

> tekinthető. Az üvegben levő, forrón kitágult, majd lehűléskor
> összehúzódó levegő, meg forralás nélkül is csinál vákuumot az üvegbe.

Nem igazán, az csinál, ha a keletkező, nem túl sok gőz kiszorítja a
levegőt, és úgy van lezárva. Ha nem ez történik, valahogy nem az igazi,
szépen meg fog romlani a cucc.