[Epitesz-barkacs] akkuviz

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Jún. 18., Cs, 11:46:17 CEST

Horvath Zsolt wrote:

>        10S-es víz hihetetlenül szennyezett. Vízkezelő cégnek dolgozok
> nagyon sokat. Egy kezelt,
> tisztított víz - ami nagyon tiszta - 10uS/cm alatti értékkel

Igen, most már tudom, sikerült szereznem egy cégtől pár kannácskával.
Náluk az 1uS/cm se ritka. A rendszerük egy anion-kationcserélős akármi
után működő RO.

Szóval vagy rosszul emlékeztem, vagy hülyeségeket írtak ott, ahol
olvastam. Aszongyák ennél a cégnél, hogy a csapvíz az mS/cm nagyságrendben
lehet.

Már kéne egyet mérnem is. :-)

> tengerből jött volna. Megnéztem a méréshatárokat: a bejövő víz 13500
> uS/cm-es. Legalábbis ez volt
> a mérőműszer felső méréshatára.

Vagyis 13,5 mS/cm? Lehet, hogy a csapvíz, ami nálunk van, ennél nem sokkal
jobb.

Más: jön a calgon reklám orrba-szájba ugye. (Vagy most már nem is annyira,
nem tudom.) Minap hiányzott egy gomb egy ruháról, és belenéztem a
mosógépbe úgy, hogy a dobról leszedtem azt a műanyag akármit, ami lehetővé
teszi, hogy a túloldalra kilássak belőle. Nézem a fűtőtestet és környékét,
teljesen vízkőmentes.

Szóval a mai mosószerekbe szépen belerakják azokat az anyagokat, amiktől
nincs vízkő. Vagy az öblítőkbe, én nem tudom, de azt látom, hogy ezzel
nincs baj.

A bojlerbe is bele kell néznem az idén, ott biztos, hogy rengeteg vízkövet
fogok találni. :-)