[Epitesz-barkacs] akkuviz

Horvath Zsolt hozso_001 at freemail.hu
2009. Jún. 18., Cs, 11:22:16 CEST

jhidvegi írta:
> Nekem az a gyanús, hogy pl megadnak vezetőképességet, legalábbis
> valahol olvastam. Ilyet, hogy 10S/cm, ami 1S/mm, azaz 1 ohm*mm. Ezzel
> kiszámoltam, hogy két 1dm2-es lemez, amik 1 centire vannak egymástól,
> mekkora ellenállást mutatnak ebben a vízben, és 1 milliohm jött ki.
> Szóval darab drót. :-)

       10S-es víz hihetetlenül szennyezett. Vízkezelő cégnek dolgozok
nagyon sokat. Egy kezelt,
tisztított víz - ami nagyon tiszta - 10uS/cm alatti értékkel
rendelkezik. Egyszer csináltunk egy berendezést,
ami tengerhez közeli helyen kútvizet tisztított. A víz majdnem olyan sós
volt, mintha egyenesen a
tengerből jött volna. Megnéztem a méréshatárokat: a bejövő víz 13500
uS/cm-es. Legalábbis ez volt
a mérőműszer felső méréshatára.

       Üdv.: Horváth Zsolt