[Epitesz-barkacs] zepter vacsy vákumos tárolóedény

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Jún. 18., Cs, 11:50:49 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> a nyomás alatti térben Papin 1600-as években is csinált 150celsiust

Ezt már előadtad, de nem akaródzik érteni, hogy ha ebbe a térbe berakod az
üveget, abban is ez lesz a nyomás, szóval nem fog felforrni.

Viszont eszembe jutott, hogy a seregben azok a bazi nagy fél köbméteres
vagy nagyobb főzőalkalmatosságok úgy működtek, hogy belül az edény rész,
körülötte forró gőz áramlott, aztán egy hőszigetelt köpeny következett.
Azt nem tudom, mivel állították elő a gőzt. Ez tök jó, nem ég oda semmi.
És ezen az elven lehet befőttes üvegben is forralni is, ha a mikro nem
tetszik valakinek. Csak nem tudom, hogy ez háztartási körülmények között
hogyan is működne.