[Epitesz-barkacs] zepter vacsy vákumos tárolóedény

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2009. Jún. 18., Cs, 13:44:50 CEST

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2009.06.18. 11:50:49 +2h-kor írta:

> Ezt már előadtad, de nem akaródzik érteni, hogy ha ebbe a térbe berakod az
> üveget, abban is ez lesz a nyomás, szóval nem fog felforrni.

a kuktában 1,6bar van akkor, amikor sípolni kezd, és ott a kukta belsejében
112celsius van ekkor

kevés víz, rács, rajta a benne levő üvegek, gyengén lezárva

kezdetben 100fok, amikor a kuktát bezárom, alágyújtok, és kb 20 perc,
mire elkezd sipolni, ekkor már 112celsius van. Nem "forr", csak az
üveg belsejében a maghőmérséklet is lassan felveszi ezt a 112celsiushoz
közeli értéket. Ekkor a "hőkezelési képlet alapján" ezt a sipákolást
20 - 30 - 40 percig tartani kell a 8decis vagy 4decis vagy akármekkora
üvegekre megadott egyedi ideig, majd kikapcsolva hagyva
kb 20-30 perc alatt a 112-ről lemegy lassan 100celsiusra
és ekkor vehetem ki onnan

tehát forrnia nem kell,  "csak" a konzerv belsejében a maghőmérsékletnek elérnie
azt a 112celsiust  (vagy 125-öt bizonyos konzervnél )

cseresznyénél elég a 100fokos állapot, de zöldborsónál a 112celsius kellett,
és sertéspörkölt rizsliszttel sűrítve, zsírosan, pirospaprikás szaftjával meg a
125celsiusos "hőkezelési képlet alapján"

PDF] ÚTMUTATÓ A KONZERVIPAR JÓ HIGIÉNIAI GYAKORLATÁHOZFájlformátum: PDF/Adobe Acrobat - HTML-változat
hőkezelési képlet érvényességét. Minden tervezett változás esetén felül kell vizsgálni a ...... és raktározás ideje alatt is helyesen mutassa a konzerv ...
www.fvm.hu/download.php?ctag=download&docID=3085 - Hasonló oldalak

[PDF] ÚTMUTATÓ A SAVANYÍTOTT TERMÉKEK ELŐÁLLÍTÁSÁNAK JÓ HIGIÉNIAI ...Fájlformátum: PDF/Adobe Acrobat - HTML-változat
Hermetikusan zárt konzerv készítményeknek tekinthetők, és a felhasznált nyersanyag jellegétől ...... Ahhoz, hogy a hőkezelési képlet szerinti hőkezelés ...
www.fvm.hu/download.php?ctag=download&docID=3086 - Hasonló oldalak

lehet, hogy pl. a fenti kiadványokban 50 éve túlhaladott baromságok vannak,
és a Gabi által említett 90fokos májsterilizálás már egy új technoéógia,

de egy konzervipari könyvben levő "hőkezelési képlet" alapján sertéspörköltet,
sőt húslevest is hőkezeltem, meg zöldbabot, zöldborsót meg sokmindent

> Viszont eszembe jutott, hogy a seregben azok a bazi nagy fél köbméteres
> vagy nagyobb főzőalkalmatosságok úgy működtek, hogy belül az edény rész,
> körülötte forró gőz áramlott, aztán egy hőszigetelt köpeny következett.

abban 0,6bar mellett kb 105celsiusos gőz ment