[Epitesz-barkacs] pedalos vakum

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2009. Jún. 18., Cs, 22:29:39 CEST

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2009.06.18. 21:03:30 +2h-kor írta:

> Ha te mindent megvennél, amit itt felvetsz, akkor bérelned kéne egy
> raktárat! :-)

talán az a "szerencse", hogy nem tudok megvenni mindent  :-)
zsebláz okán

> Az ember vagy egy csecsemő nem tud valami marha nagy vákuumot csinálni,
> ezért bőven elég, ha fogsz egy csövet, belelógatod valami edénybe, és
> megnézed, milyen magasra képes a vizet felszívni. 0,2 barhoz csak 2 méter
> kell, de marhára meglepne, ha ezt akárcsak megközelítené egy csecsemő.

10m gerincmagasságig  gondoltam "kimagasítani" egy "mérőcsövet", de csak
7m-en van a gerinc

> [...]
> a szája egy csővel a felszínre ki van vezetve. Persze a száj maga erősebb
> szívásra képes, de ez se lehet valami nagyon sok.
>
> Azt elfogadom, hogy egy rendes vákuumszivattyú már közel 10m-t is tud, de
> azt már máshogy kell úgyis mérni. Én pl úgy tenném műszerek nélkül, hogy
> megmérném, milyen hőmérsékletű víz képes felforrni az általa előállított
> vákuum hatására. Pl egy kémcsőfélében vagy kis befőttes üvegben lévő vízre
> ráereszteni, ami jó hideg, és van benne egy hőmérő is (a vízben), és
> lassan emelve a hőmérsékletet, megnézni, mekkoránál kezd forrni a víz.

köszi, lehet hogy így  "táblázatos vákummérés" lesz a vége

> Persze kell adatot szerezni arról a neten, hogy a víz forráspontja hogy
> alakul a nyomás függvényében. Öveges is jobban örülne ezeknek a
> módszereknek, mint venni egy drága műszert. :-)

a kuktafazékban a 125celsiust is nyomással állítottam be,
táblázat szerint  1,6bar-nál volt 112 celsius,  3,2 bar-ra
kellett feltornászni, de se nyomásmérőm, se hőmérőm nem volt

de lemértem a szelepsúlyt, ami 7deka volt, és ráraktam még 7dekát,
és a "tudomány mai állítása szerit" sikerült  :-)