[Epitesz-barkacs] mobilklíma

Acs Gabor agabor at electrodesign.hu
2009. Jún. 19., P, 10:24:38 CEST

Sziasztok,

Itt van ez a klíma:
http://www.olcsobbat.hu/haztartasi_gepek/legkondicionalok/delonghi_pac_c110/

Ha valaki akar mobilklímát venni, a Metro levele szerint 25.-étől 58.788
brutto áron lehet venni. Ahogy nézem, máshol olyan 90 és 106eFt között van.

Ezzel kapcsolatban kérdeznék pár dolgot. Hjózsi korábban mondta, hogy a
mobil klíma hatásfoka nem annyira jó, mint a split-é, csak nem
emlékszem, miért. Úgy emlékszem, a külső légcserével (hőleadással) van
összefüggésben. Ahogy néztem, a Metroban most van vagy 10 féle mobil
klíma, majdnem mindegyiknek van kivezető csöve a lakáson kívülre, és
mindegyik hátoldalán van egy rács, ahol beszívja a szoba levegőjét.

Ez a klíma a leírások szerint csak hűt, és nem fűt, nekem meg ugye
fűtőklímát ajánlottatok a faházba, energiahatékonyság miatt. Létezik
egyáltalán a mobilklímák között fűtős, vagy ez inkább a splitekre jellemző?

Ezt írja a gyártó weblapja:

    * Bemeneti teljesjtmény: 1050 W
    * Energiahatékonysági osztály: B
    * Éves energiafogyasztás: 525 kWh
    * Névleges hűtőkapacitás: 2640 W

Ez azt jelenti, hogy 2,5 körül van a COP-ja, vagy a hűtő
felvett/leadottból a fűtő hatásfokra nem lehet következtetni? A splitek
ennél jobb kihozatallal mennek?
Érdekes, hogy a hirdetésekben 3,2kW-os hűtőteljesítményt írnak, nem
világos, hogy a fenti adatokból ez hogy' jött ki.

Gábor