[Epitesz-barkacs] huto kompresszor ismet

Balázs Bámer bamerbalazs at gmail.com
2009. Jún. 21., V, 22:03:08 CEST

Szervusz Lista!

Szétflexeltem a hűtő kompresszoromat, hogy megnézzem, hogy áll
kenéssel. Jól, ki is öntöttem belőle vagy féldeci olajat. A dugattyú
szelepeit is megnéztem, ott is van kenés, meg az egész érzésre így néz
ki. Érdekes belülről, de ház nélkül sajnos elég zajos. További
negatívum, hogy a teknő tele lett vasporral (bár nem szívja föl, de a
csapágyhoz azért juthat), meg a Kishűtőgépszerelő c. könyv szerint nem
is kellett volna szétszedni:

"Az olajozási rendszer mindig kényszerolajozás. Mivel a hermetikus
motorkompresszorokat két- vagy négypólusú villamos motor működteti,
fordulatszámuk 2800, ill. 1400/min. Ez a nagy fordulatszám olyan
egyszerű olajozási rendszereket tesz lehetővé, ahol a tengelyben levő
ferde, excentrikus furaton keresztül a centrifugális erő nyomja az
olajat a kenési helyekre. Szokásos ezenkívül a szivattyús olajozási
Villamos motor. Mivel a kompresszorral közös házban van, a villamos
szigetelésnek feltétlenül hűtőközeg- és olajállónak kell lennie. A
motor hűtését a beszívott hideg hűtőközeg-gőz végzi."

Legalábbis ez volt a helyzet pont negyven éve.

Szóval ha töltök bele még egy kis olajat, a kenés biztosan jó lesz.
Milyen olaj kell bele? Lenne annak értelme, hogy úgy föltöltsem, hogy
a légbeszívó nyílásba még ne jusson, és akkor hűtése is lesz? Vagy 100
wattos motornál ez mindegy is lehet?

szia: Balázs