[Epitesz-barkacs] huto kompresszor ismet

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Jún. 22., H, 01:09:20 CEST

Balázs Bámer wrote:

> Szétflexeltem a hűtő kompresszoromat, hogy megnézzem, hogy áll

Akkor ugye ezt már nem hűtőkompresszornak akarod használni? Mert akkor nem
kell foglalkozni vele, hogy az olaj és a hűtőközeg milyen viszonyban van
egymással, és akár ki is moshatod az egészet, hogy ne legyen benne semmi
spén meg egyéb szennyezés, és feltöltheted valami akár motorolajjal is,
csak jó híg legyen. Én addig tölteném, ameddig csak lehet, de még ne
akadályozza a forgást nagyon, meg főleg ne szívja be.
Én használtam régebben mosógépszivattyút olajra úgy, hogy teljesen
belemerítettem az olajba. Tehát a forgórész is abban forgott. Persze a
ventillátort leszedtem róla, mert az levegőre van kitalálva, azt nem bírta
volna forgatni. A lényeg, hogy ha áll az olajban maga a motor rész, azt
még a forgórész is jól bírja. A tekercs anyaga is mindig, trafókat is
szoktak olajba rakni, szóval a zománchuzalnak és egyéb szigetelőnek
nemhogy nem árt, de még használ is. (Megnő minden papírszerű anyag átütési
szilárdsága, és nem fér hozzá víz.)

Ha van mód a szívó nyílást megvariálni, hogy feljebbről szívjon, én
elárasztanám az egészet olajjal. Tehát csak azt kell bitosítani, hogy
semmiképpen ne rántson be olajat a dugó, mert az azonnali öntvénytöréshez
vezet. (ezt kipróbáltam anno).