[Epitesz-barkacs] huto kompresszor ismet
Mágus Bérprogram Demo
magus.demo at dpg.hu
2009. Jún. 21., V, 22:32:32 CEST
Balázs Bámer <bamerbalazs at gmail.com> 2009.06.21. 22:03:08 +2h-kor írta:
> Szervusz Lista!
>
> Szétflexeltem a hűtő kompresszoromat, hogy megnézzem, hogy áll
> kenéssel. Jól, ki is öntöttem belőle vagy féldeci olajat. A dugattyú
> szelepeit is megnéztem, ott is van kenés, meg az egész érzésre így néz
> ki. Érdekes belülről, de ház nélkül sajnos elég zajos. További
> negatívum, hogy a teknő tele lett vasporral (bár nem szívja föl, de a
> csapágyhoz azért juthat), meg a Kishűtőgépszerelő c. könyv szerint nem
> is kellett volna szétszedni:
max 1 evőkanálnyit kellene még rátölteni
> "Az olajozási rendszer mindig kényszerolajozás. Mivel a hermetikus
> motorkompresszorokat két- vagy négypólusú villamos motor működteti,
> fordulatszámuk 2800, ill. 1400/min. Ez a nagy fordulatszám olyan
> egyszerű olajozási rendszereket tesz lehetővé, ahol a tengelyben levő
> ferde, excentrikus furaton keresztül a centrifugális erő nyomja az
> olajat a kenési helyekre. Szokásos ezenkívül a szivattyús olajozási
> mód. [...]
> Villamos motor. Mivel a kompresszorral közös házban van, a villamos
> szigetelésnek feltétlenül hűtőközeg- és olajállónak kell lennie. A
> motor hűtését a beszívott hideg hűtőközeg-gőz végzi."
>
> Legalábbis ez volt a helyzet pont negyven éve.
>
> Szóval ha töltök bele még egy kis olajat, a kenés biztosan jó lesz.
> Milyen olaj kell bele? Lenne annak értelme, hogy úgy föltöltsem, hogy
ha a kompresszorodon F12 (ma R12) vagy F22 (ma R22) akkor pl bármelyik
autóolaj, de inkább a hígabb műszerolaj (szerintem)
> a légbeszívó nyílásba még ne jusson, és akkor hűtése is lesz? Vagy 100
> wattos motornál ez mindegy is lehet?
További információk a(z) Epitesz levelezőlistáról