[Epitesz-barkacs] rozsdamentes hegesztés, forrasztás ?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Jún. 22., H, 12:27:04 CEST

Zsolt wrote:

> azt mondta az ember, hogy az ezüst forrasz 5% ezüst, a többi meg réz, én
> ennek nem jártam utána, lehet, hogy igaza van éehet hogy hülyeség.

Igen, ez eléggé hülyeség. Az ára alapján is. Na azért legközelebb
rákérdezek, vagy kérek valami irományt róla. Nem egy doboznyit vettem,
csak pár szálat, talán 10-15-öt, de az is jó sokba került.

> azóta kibontottam a pur habból 2 cm-re a csővégeket és végig gondoltam,
> hogy
> a hegesztésnél kapásból meggyulladna, az ezüst forrasz is a kb. 1000
> fokjával szintén hasonlóan tenne, az ónos forrasztást biztosan kibírná,
> de
> ezt egyenlőre kihagyom.

Ha netán mégis a keményforrasztás mellett kéne dönteni, könnyű megvédeni a
gyúlékony részeket lemezdarabokkal. Pl amikor egy nagyobb traffancsot
kellett forrasztgatnom, de úgy, hogy ne csurranjon bele a cin, papírral
védtem meg a tekercseket, és mivel sineket kellett forrasztani, a
melegítésre csak az autogén pisztoly jöhetett szóba. Másnak nem volt elég
a koncentrált hője. Néha meg-meggyulladt a papír, de elfújtam. :-)

Viszont pvc sátor vázát hegesztettem, ott simán csak odaraktam egy vékony
alulemezt, és semmi baja nem lett a sátornak.

> most úgy ráálltam erre a beleragasztom dologra.

Érdesítsd fel a csővégeket, vagy valami mást kövess el, hogy alakzáró
legyen a kötés. Ha csak a tapadás fogja, az - szerintem - bizonytalan. Ha
ragasztó, én az eporapidot használnám, az nagyon bejött sokmindenre.
Persze lehet, hogy az uverapid hasonlóan jó, de mintha a múltkor valaki
írt volna róla negatívumokat, csak nem emléxem.