[Epitesz-barkacs] klimaszivargas

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Jún. 23., K, 21:30:37 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> én azon akadtam ki, hogy a lefejtéskot nem tartályba szedik, hanem
> elengedik a levegőbe, pedig

Pedig nem tehetnek mást - idővel.
Úgy kéne gondolkodni, hogy van a világon valamennyi termelés vmilyen
gáznemű anyagból, és ezt elsőre valahova betöltik, onnan esetleg még
másvalahova, aztán megint, de egyet nem tudnak megtenni: örökre fogva
tartani. Hacsaknem vegyileg visszaalakítani valami kötött vagy
veszélytelenebb formába.

Ha az utóbbi nem történik meg, elmondhatjuk, hogy minden megtermelt m3
bármilyen gáz előbb-utóbb a légkörben landol. Tehát a megtermelésnél kell
megfogni a dolgot, máshol nem lehet.

Ugyanez van minden felhozott m3 gázzal, olajjal... is. Ideig-óráig meg
lehet tartani eredeti formájában azokat a mennyiségeket, amikből nem
gyártanak valamit, de előbb-utóbb azokat a holmikat, műanyagokat... is meg
fogják valahogy semmisíteni. Még tán a legjobb eset, ha eltemetődik. Ha
elégetik, akkor végül ugyanott vagyunk, mintha direkt lenne elégetve.
Tehát ezt is a kitermelésnél lehet csak megfogni.

Tudom, nem könnyű a dologgal egyetérteni.

A fával is ez az ábra. Van az érintetlen mondjuk esőerdő. Nem változik a
tömege, tehát ugyanannyi képződik, amennyi elkorhad valamilyen úton.
Eltemetődés gyakorlatilag nincs.

Ha viszont kihordják a fát az erdőből, és újraépül (mindegy, milyen
erdőből), akkor a fa bútor meg épület...formájában megmarad. Na de meddig?
Max néhányszáz évig. Előbb-utóbb az is a enyészetté lesz, lassan vagy
gyorsan elég, lesz belőle újra széndioxid meg egyéb... és újra az erdőben,
más növényekben vmekkora eséllyel visszaszáll az élővilág anyagaként a
körforgalomba. (A dolog persze bonyolultabb, eltemetődhet pl mészkőként,
lehullhat az óceánok aljára szerves hulladékként..., később meg vulkáni
működések során kerül újra vissza valamikor.)