[Epitesz-barkacs] porszivo

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Jún. 25., Cs, 11:54:37 CEST

vajk fekete wrote:
> rajottem, ezert tettem be a linket ahol van kep ilyen porszivomotorrol.

És ebben látni is vélem, hogy ez már egy kicsit nagyobb motor, mint
szokott lenni. A végén lévő ventillátorka kb olyan, mint egy kis készi
szerszámgépé.

Amit most szedtem szét, az 1600W-os motor volt. Hát ha ezzel a módszerrel
raknák be ezt a motort egy nagyflexbe, másodpercek alatt égne le. Itt
viszont bírja, valszleg pártíz másodpercen belül beáll az állandósult
állapot.

Ha nem melegedne fel helyből a levegő a sűrítéstől, surlódástól, még
jobban bírná, nem meleg levegővel lenne hűtve.

Érdekes lenne megmérni a hatásfokát egy ilyen agyonhűtött motornak. Lehet,
hogy az 50%-ot sem éri el. Majd alkalomadtán megmérem, hogy mennyi a
teljesítmény-felvétele.

Érdekes volt a turbina és az akörüli rész. Muszáj volt szétszedni ezt is.
Maga a turbinája hátrahajló lapátos, szóval a nyomásra hajt. viszont a
kijáratát körbe egy olyan műanyag szerkezet vette körül, ami a forgó módon
kilépő levegőt szembekapta élével olyan másik irányú álló lapátsorral
(járatsorral), ami a forgó mozgást további nyomásnövekedésre használta
fel, utána egy másik síkba kerül a levegő, ahol a még mindig meglévő forgó
mozgást befelé kényszerítő lapátsor van. Ez már a motor belsejébe kerül,
és már fel van emésztve a levegő forgó mozgása.

Ha kézzel letakarom a szívónyílást, eszméletlen vákuumot csinál. Csak úgy
érzésre ráközelít a légköri nyomás felére.

A portartályok belsejét, ami eredetileg szép tükörsima felületű volt, mint
a műanyag többi része, mattra csiszolta a por a nagy örvénylésben elsőre
már. Idővel elfogy a műanyag. :-) Korábban próbáltam vele szúnyogokat,
legyeket elkapni. Egy sem élte túl az attrocitásokat.