[Epitesz-barkacs] pok a falon -akác

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Jún. 25., Cs, 22:33:09 CEST

vajk fekete wrote:
> elsore meglepo, de aztan belathato.
>
> van is rola egy szamomra kerek es logikus dumam, csak nem szokott
> sikerulni
> kozerthetoen eloadnom.

Végülis elfogadható, amit írsz. De csak akkor, ha látható is a kéményen,
hogy füst jön ki. A jelenséget megfigyeltem én is már pl hordóban
égetéskor. Ventillátorral támadom meg alulról egy arasznyi nyíláson át a
bele rakott holmit, és ha füstöl, akkor ott sok el nem éghető anyag megy
fel. Aztán egyszercsak úgy, ahogy írod, elég magas lesz fölül is a
hőmérséklet, belobban ott is a füst, amiben ezek szerint jó sok éghető
anyag van, innentől nagyon beindul. Eltűnik a füst, felizzik a hordó
oldala is...

Én csak azért "kötözködtem", mert úgy gondoltam, hogy egy kályha mégse
hordó, ott van valami samott meg ilyesmi, ami miatt egy folyamatos égésnél
már jó nagy hőség van, és ha jól van belőve a huzat is, akkor el kell
égnie mindennek.

Na meg a másik: abban a táblázatban elvi adatok vannak, nem kéne
kályhafüggőnek lennie. Szóval azt is mondhatnám, hogy ha valaki közöl egy
ilyen táblázatot, ami az anyagról szól, akkor ott nincs helye ilyen
momentumoknak, mint kályha. Nem lehetne pl azt mondani, hogy a benzin
égéshője ennyi, de ha már gázolaj is van benne, akkor már csak annyi...,
és azzal indokolnánk, hogy a motorban kicsapódik a gázolaj, és nem ég el
rendesen. A motor nem égéshő meghatározó eszköz.

Az is igaz viszont, hogy nem olvastam el a szöveget, csak a táblázatot
néztem meg. Tehát lehet, hogy ír valamit a mérés módjáról, a gyakorlatra
akar ráközelíteni, átlagos kályhák alkalmazása....