[Epitesz-barkacs] csotores

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Jún. 26., P, 08:32:16 CEST

Balázs Bámer wrote:

> kinti részen nem folyik). Van pár forrasztott réz kötés a padló alatt,
> meg egy KPE csövön réz szorító hollandi (vagy hogy hívják), meg
> ugyanott egy kócos kötés. Ezeket közel egy éve készítettem. Az biztos,

Más kiviteli mód is számít.
Ismeretségi körben egy hihetetlen hibát láttam. Fürdőszoba, szépen
lekövezve... ezt kellett feltörni. A víz rézcsövön lett vezetve, amit
villanyszerelési gégecsőbe raktak. Látszólag korrekt.

Nem tudom, mi volt az oka, de a cső szitává rohadt. Lehet, hogy
forrasztóanyag vagy más savszerűség került valahogy a gégecsőbe, de nem
gondoltam volna, hogy a rézcső így szét tud rohadni. Pedig én használom
radiátor bekötésre áramforrásokon, és szépen elzöldül a galvánüzemek
rohadt kellemetlen levegőjében, de eddig még ezek egyike se rohadt szét
úgy, hogy ki is lyukadjon. Nincs kizárva - gondolom utólag -, hogy a
vízcsőre elektromos cumó van kötve, és a talaj felé áram folyik, ami szép
lassan, de biztosan lebontja a fémet.

Szóval lehet, hogy a rézcső kiváló szabad levegőben való vízvezetésre, de
én már nagyon gyanaxom elfedett, főleg talajban történő vezetésnél a
megbízhatóságában.

Én az oldószerével ragasztott pvc-cső párti vagyok, az nagyon bejött már
nekem talajban. Az ötrétegű is biztos jó, de csak toldás nélkül. A
toldásnál tudtommal van fém-alkatrész, ami szétrohadhat.

Az meglepett, hogy a pvc idom is lehet lyukas. Nem használtam ezeket, az
elágazások mindig vas öntvények voltak, szóval menetet vágtam a pvc csőre,
majd összekarcoltam a menetet vasfűrészlappal, aztán kóc és fugaszil vagy
marhafaggyú. :-) (Utóbbi régebben). Ha a pvc nem 2, hanem 3mm vastag,
akkor tuti megoldás, de eddig a 2mm-es falvastagságú is jól vizsgázott.