[Epitesz-barkacs] csotores

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Jún. 26., P, 09:38:53 CEST

Balázs Bámer wrote:

> Tegnap éjszaka fedeztük föl, még akkor elzártam. Szerencsére a
> fürdőszoba külön rendszer, kútról megy, így el lehet lenni. Ez a

Akkor szerencséd volt, hogy ilyen hamar felfedezted. Nekem itt egy
huszonévvel ezelőtti ideiglenes :) kötés volt a föld alatt gumicsővel meg
abba vagy milyen bilinccsel, elrohadt a bilincs, lejött a gumicső, és
keletkezett egy +80ezer Ft-os számla. Nem jelent meg sehol a kifolyt víz,
nem vettük észre, csak a számlából.

> rézcső rohadás nagyon szíven ütött. Mindenhol ez van... aknában, fürdő
> padlóban stb. Azt hittem, hogy örök.

Esetleg meg kéne nézni még a házon kívül, hogy ott milyen állapotban van.
Korábban én is aszontam volna, hogy a rézcső örök, de már nem.

Azért nem biztos, hogy mindenütt ki kell cserélni, de utána lehetne nézni,
ha még nem nagyon szar az ábra, és persze, ha bebizonyosodott, hogy ez
lenne a gond, hogy van-e valami anódos vagy milyen korrózióvédelmi módi,
amit a nagy olaj- és egyéb csöveknél is használnak, és jó lenne a rézre
is.

A dolog lényege kb, hogy a talajba le kell tolni itt-ott szondákat, és egy
áramforrással a talajon keresztül a szonda és a csőrendszer közé áramot
küldeni. Persze nem nagyot, nem hinném, hogy a villanyszámlát elcseszné. A
bazi csöveknél jókora darabokon 50A körüli értékkel dolgoznak, de az
tényleg vastag cső, meg bazi hosszú darab.

Esetleg ennek utána lehet olvasni. Persze előbb a hibát kell megtalálni,
lehet, hogy szó sincs ilyen korrózióról, csak valami bázsátel hiba, amitől
majd, ha megtalálod, a fejed vered a falba. :-)