[Epitesz-barkacs] csotores

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Jún. 26., P, 10:56:20 CEST

szepygab at gmail.com wrote:

> Nem létezik tökéletes megoldás :-(
> Én már olvastam tanulányt a koracél csövek pontkorróziójáról is.

Viszont a műanyag csövekéről nehezen. :-) Bár ahogy írtad, hogy a
könyökidom kis lyukon spriccelt, hááát! Lehet, hogy nyomáspróbának kellene
kitenni a csőrendszert, mondjuk 20 bar. Ami ettől kijön, az kijön, ha meg
kibírja, akkor sose lesz baja.

> Mindenképp van. A fröccsöntött idomokon is fém gyűrűt kell a csőre
> préselni. Mondjuk ha az elrohad, még nem vezet szükségképp folyáshoz,
> hioszen csak mechanikai rögzítés a feladata, a tömítést 1-2 O-gyűrű
> végzi. Azért ha megszűnik a rögzítés, könnyen kimozdulhat, akár a
> hőmozgástól is.

Erre azért van egy egész jól bevált megoldásom: szigszalag. Meghökkentő,
tudom, de szigszalaggal kellő körültekintéssel rátekerve a védendő
objektumra szinte tökéletes védelem érhető el pl talajban. Nekem már
emésztőben is sikerült.