[Epitesz-barkacs] hipertakarékos?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Jún. 26., P, 22:42:27 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> azzal a magyar használati utasítással kitörölhetném a fenekemet,
> azt a 42litert is egy lengyel weblapon tudtam megtalálni, a magyar
> boltban,
> ahol megvettük, talán 54litert írtak a mosógépre tett A4 -es lapra
> az ára mellett, de a használati utasításban erről egy árva szó sincs

szerintem az a valószínű, hogy automatikusan tölt utána, és ilyen
alacsonyra állították a szintet.
Persze meg lehet csinálni, hogy fix vízadaggal dolgozik, csak ehhez külön
kell valamit tenni. Pl a víz beeresztésekor nem forgatni a dobot, és
amikor megvan a vízszint, akkor már nem venni figyelembe a szintérzékelő
jelét.

Szerintem az az általános, hogy már akkor elkezdi forgatni a ruhát, amikor
betölti a vizet, és elsőre valahol megáll, aztán ahogy a ruha forog a
vízben, és veszi fel, lecsökken a szint a dobban, és hamarosan utána fog
ereszteni még egy kis vizet.

Ha nem így van, akkor azt csak a fenti módon, vagy marha nagy hiszterézisű
szintérzékelővel tudják megcsinálni. Abban, ami itt van, simán
utánaengedi. Méghozzá mosóprogramtól függően, hogy milyen magasra.
Kímélendőbb ruháknál pl magasabbra.

Szóval az, hogy ruha nélkül elindítod, és látsz valami minimális szintet,
amibe alig ér bele a dob, az még nem mérvadó. De majd kitapasztalod, mi az
ábra.

> hát készenlétben volunk, hogy ha a 65 centi magas alátámasztó ketyeréről
> elindulna,
> akkor hogyan állítsuk le :-)
>
> szerencsére nem kellett odaugrani :-)

Ma már hihetetlen technikák vannak a centrifuga üzem szelidítésére. Valaki
mesélte, aki foglalkozott mosógép elektronikával, méghozzá aszinkron
motoros, frekiváltós témában, hogy érzékelték az alsóoldali igbt-k áramát,
és annak a lüktetéséből következtettek, hogy sikerült-e eloszolnia a
ruháknak, hogy ne akarjon elmászni a gép. Arra már nem emléxem, vagy nem
mesélte, hogy mivel próbálkoztak, hogy ez a lüktetés kicsi legyen.

Ez a gép, ami itt van, pl azt teszi, hogy lassan emeli a fordulatszámot,
aztán hirtelen elindítja, és vagy folytatja, vagy kezdi előlről. Ez
valszleg egyenáramú motoros gép, de ebben is mintha lenne valami trükk. Ha
jónak találja, akkor kezdi tisztességesen felnyomni a fordulatszámot.