[Epitesz-barkacs] forrásponti kérdés

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Jún. 26., P, 23:43:19 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> belecsurog egy kb -10 -nél hidegebb tartályba felülről, vagy ferdén
> belecsurgatni
> a propánt meg egy bontott kompresszormotoron gázállapotban belenyomni
> egy másikba

Igen, de van valami, ami zűrös, elsőre nem látom át: nem légköri a nyomás,
hanem a propán nyomása uralkodik.

> nekem propán és bután általam összeállított keveréke kellene, ill.
> keverési arány
> változtatása

Súlyméréssel meg lehet állapítani a keverési arányt. Ha csak kicsit akarod
változtatni úgy, hogy bevállalsz némi veszteséget, akkor tényleg ki lehet
lassan engedni némi gázt erősen hűtött állapotban (bután dúsítás), illetve
szintén hidegben átfejteni másik palackba egy részét úgy, hogy az hidegebb
legyen, ekkor a bután jobban szeret maradni a régiben.

> lenne R600a (bután) és R290 (propán) és olyan keveréket csinálni belőle,
> amilyen csak kell :-)   és kilónként  csak 350Ft

Ha nem az amilyen csak kell módit választod, hanem valami ésszerűbb
határokat, netán valami konkrétat, akkor egyszerűbb lesz. Különben sosem
fogod megoldani a tisztán szétválasztást.