[Epitesz-barkacs] jegesore elettartam garancia

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Jún. 30., K, 18:25:26 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> a munkáltató weblapján volt, nem az alkalmazott mondta,
> és a  fakro at fakro.hu sem nevesített valakinek ment,  a "T. Címzett"

Mindenképpen egy ember fogja elolvasni, nem egy gép! :-)

> pedig nagyon is, az eredeti tervben 30m2 ferde üvegfelület volt tervezve

Ha komolyan gondoltad, akkor nem így kell kérdezni. De máris túlságosan
beleártottam magam, végülis rohadtul nem tartozik rám.

Én mindenesetre nem méretezném tyúktojás méretű jégre az egészet, túl
drága lenne. Az olyan ritka esemény, hogy a bekövetkezésének az esélye
annyi, mint hogy bevág a villám a szkópomba 500kA-rel.

Közel vagyok a 60-hoz, de még sosem láttam másfél centisnél nagyobb jeget
leesni az égből. Odafenn 10 km környékén persze vannak akár teniszlabda
méretűek is, de azok is inkább az óceánok felett. Mire leérnek, teljesen
vagy részben elolvadnak. Ha részben, akkor van a jégeső.

Az már egy jóval vadabb dolog, ha a 900km/h sebességű repülőgép belerepül
egy teniszlabda méretű jegekkel megrakott zónába. Nem is tudom, mit
tennék, ha én lennék a pilóta. Asszem felhúznám a gépet, hogy még előtte
lefékeződjön, aztán átessen, és szabadesésben menjen lefelé úgy 2km-ig,
aztán megpróbálnám vizszintesbe állítani. De nem biztos, hogy lenne rá
idő, és hogy mondjuk egy utasszállítóval ezt meg lehet egyáltalán
csinálni.

Tényleg, egy ilyen utasszállító gép széteshet attól, hogy csak simán nem
jó a sebességmérője, kevesebbet mutat a ténynél, ezért adnak neki, esetleg
belerohan egy erős szembe légáramba, és eléri véletlenül rövid időre a
hangsebességet?