[Epitesz-barkacs] áram-felesleg elraktározás

vajk fekete halaloszto at yahoo.co.uk
2009. Már. 3., K, 17:23:04 CET

sorozatgyartas szinte nincs. egesz kicsiben van, de az sem tomeggyartas. draga is, meg egyszeruen nem olyan kiforrott, hogy mernenek belole gyartani sokat, mert siman kiderulhet hogy hulladek az egesz.

A ballard nevu veg eleg regota rajta van a teman. Ok pl ezt http://www.ballard.com/files/pdf/Spec_Sheets/FCgen-1030V3_docmetrics.pdf mar ugy kommunikaljak, hogy megveheto, bar modul, amit "integralni" kell. (vannak nagyobb cuccaik, de azok inkabb prototipusok, amikhez partnert keresnek, hogy betegyek termekbe.)

Szoval a linkelt cucc 1200W, 12kilogramm kopaszon, helyhez kotott folyamatos mukodesben a tervezett elettartama 4.5 ev. Azert egy turbina ennel joval tobet bir. A hatasfokat ki sem irjak az adatlapon.

vajk

From: jhidvegi <jhidvegi at gmail.com>

Ezt meg nem is tudtam. Mi az akadálya, hogy állatnagy cellákat, vagy iszonyú darabszámot tartalmazó cellatelepeket gyártsanak? Az lenne egy érdekes szám, hogy egy ilyen szerkezet előállítására mennyi energiát használnak el, és mennyi az, amit az élete során meg tud termelni. Hallottam olyasmit, hogy pl a napelemeknél ez az arány nem valami fényes.