[Epitesz-barkacs] áram-felesleg elraktározás

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Már. 3., K, 17:10:38 CET

vajk fekete wrote:

> Ebben nagyot tevedsz. Nagyon durvan problemasabb. A benzint akar
> miskakancsoban is tarthatod.

:-)) Ezt elképzeltem, és ha nem ilyen erős széken ülök, dobok egy hátast.
:-)

> A hidrogen durvan robbanasveszelyes, es
> baromi pici a molekulaja, vastagfalu fem tartaly falan is atdiffundal
> idovel.

Igen, ezért olyan helyeken, ahol jó nagy a forgás, megy a szokvány
acélpalack, de gondolom nálam nem menne, hogy jó, itt a hidrogén, majd a
jövő héten kell pár percre, és majd úgy 2-3 év alatt fogy el, mint most a
corgon. (Lejár a palack szavatossági vagy milyen ideje, mire elfogy.)

> Plusz hogy ertelmes mennyiseg elferjen egy 1m3 tartalyban,
> durvan durva nyomas kell.

Ennél is rosszabb a helyzet. Nem így tárolják pl autóknál, hanem erősen
hőszigetelt tartályban agyonhűtve. A továbbhűtést magának a gáznak az
elpárolgása adja. Ebben a rendszerben akkor is fogy a gáz, ha amúgy nem
megy róla semmi. Hasonló eljárás vált be a földgáz szállításában, de ott a
tartályhajó megy az így elpárolgott gázzal, szóval ott legalább hasznosul.

> Az, hogy sok MW kategoriaju uzemanyagcella nem letezik. Talan evente
> osszesen gyartanak a vilagon 1MW kapacitasu uzemanyagcellat.

Ezt meg nem is tudtam. Mi az akadálya, hogy állatnagy cellákat, vagy
iszonyú darabszámot tartalmazó cellatelepeket gyártsanak? Az lenne egy
érdekes szám, hogy egy ilyen szerkezet előállítására mennyi energiát
használnak el, és mennyi az, amit az élete során meg tud termelni.
Hallottam olyasmit, hogy pl a napelemeknél ez az arány nem valami fényes.

(Még mindig nem tettem le róla, hogy a talajban tárolt hőt teljesen
elvessem. Az a lényeg, ahogy a méréseket csináltam, hogy ha a rendszer
időállandója több év, akkor már jó lehet. Minél nagyobb, annál közelebb
van ahhoz, hogy a nyáron belenyomott energiát ki lehessen venni csaknem
teljes egészében. Persze csak egy tök rendszeres, ciklikus üzemmódban, nem
lehet évet kihagyni.)