[Epitesz-barkacs] áram-felesleg elraktározás

vajk fekete halaloszto at yahoo.co.uk
2009. Már. 3., K, 16:00:22 CET

________________________________
From: Andras Suller <suller.andras at gmail.com>

>Én egy szóval sem említettem a mai erőművek össz hatásfokát.
>Paks manapság kb 10Ft/kWh áron termeli az áramot, a többi (gázos,

A vizbontas maga olyan 60-70% ha tuti jol megy. Szerintem tavoli a teljes aram - hidrogen - aram ciklusra az 50%

>Igen, ez remek ötlet. Én sem értem, hogy Magyarországon a
>szélerőműveket ki érzi lehetséges alternatívának. A napenergia is tök
>jó, de mi van éjjel, és akkor, ha éppen felhős az idő... ennél az

Epp most agyalunk  a tarolason. Ejjel a nappal eltarolt aramot hasznalod.

>Csak egy tartály kell hozzá. Nem hiszem, hogy drágább lenne hidrogént
>tárolni és szállítani, mint mondjuk benzint.

Ebben nagyot tevedsz. Nagyon durvan problemasabb. A benzint akar miskakancsoban is tarthatod. A hidrogen durvan robbanasveszelyes, es baromi pici a molekulaja, vastagfalu fem tartaly falan is atdiffundal idovel. Plusz hogy ertelmes mennyiseg elferjen egy 1m3 tartalyban, durvan durva nyomas kell.

>Miért ne? Ha üzemanyagcellával gazdaságosabb, akkor mi indokolná, hogy
>továbbra is égessük?

Az, hogy sok MW kategoriaju uzemanyagcella nem letezik. Talan evente osszesen gyartanak a vilagon 1MW kapacitasu uzemanyagcellat.

vajk