[Epitesz-barkacs] áram-felesleg elraktározás

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Már. 3., K, 17:55:07 CET

Andras Suller wrote:

> Meg olyan, mint a Tata-féle sűrített-levegővel működő autó :-) Már
> évek óta mindig a következő szeptemberre ígérik. Remélem, egyszer
> tényleg elkészül, mert kíváncsi lennék rá, hogy működőképes-e.

Efelől nincs semmi kétségem, viszont az energiatartalom, ami egy épeszű
tartályban elfér, az nem lehet valami nagy. Szóval hacsaknem a fél autó
sűrítettlevegős tartályokból nem áll, ez nem hiszem, hogy nagy távokat
képes megtenni. Az a fránya benzin elég sok energiát eltárol literenként.
Erre legalább rá kéne közelíteni.

Nekem más bajom is van a sűrített levegős módszerrel. Van kompresszorom,
ezért gondolom a következőket:
Amikor sűrítik, akkor felmelegszik mint a fene, szóval hűteni kell. Ez azt
jelenti, hogy a belenyomott energia jelentős része elvész. Hacsaknem másra
használják. (Adiabatikusan kompresszálódik, ez a baj vele.)
A felhasználás során szintén adiabatikus lesz az a tágulás, ami miatt
jelentősen lehül, nem jön ki belőle a lehetséges energia, ami akkor jönne
ki, ha volna ideje a tágulás során a környezetből hőt felvenni. Nekem erős
a gyanúm, hogy nagy nyomások esetén csapnivaló az energiamérleg.