[Epitesz-barkacs] HMV vezerles

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Már. 3., K, 23:19:26 CET

vajk fekete wrote:
> ja, es amit szamoltam, hogy napi 1 ora elmehet a melegvizre, tehat a
> haz futesere atlag csak 14kW marad.
>
> sok szempontbol batorsag volt a kicsi kazan, kivancsi leszek a
> tapasztalatokra. talan mindket csalad nem megy egyszerre sielni, de
> ha igen, ne tekerjetek le a futest 14 fokra a tavolletre.

Nem veszed figyelembe, hogy itt padlófűtés meg falfűtés van. Nem kell
felmelegíteni rögtön az egész tömeget, max a födémeket, mert a falak
ytongból vannak, és az jó hőszigetelő. A falnak csak a belső felületét
kell felmelegíteni, az meg hamar megvan. Valszleg a padló fűtési rétege
sem nagy, alatta hőszigetelő réteg választja el a saját födémétől. Ha a
padló és a falak melegek, akkor a plafon hidegsége nem sokat fog
számítani.

Viszont állandósult állapotban egy átlag télen szerintem a kazán rohadtul
nem lesz kihasználva. Most már az adatokat látva, a hmv lesz a fő
terhelés, amikor fullon járhat. Ha tud modulálni (ezek tudnak), akkor
fűteni nagyon kis kakaóval fog. Az se biztos, hogy le tudja annyira
szabályozni magát, amennyire kell.

(Ha lesz napkollektor, ami megtömi meleggel a két bazi tartályt, lehet,
hogy a tavaszi-őszi kis fűtésigényt valami fordított üzemmódban a hmv-kből
kell megoldani. :-) )