[Epitesz-barkacs] HMV vezerles

szepygab at gmail.com szepygab at gmail.com
2009. Már. 4., Sze, 06:48:44 CET

Sziasztok!

On 3 Mar 2009 at 21:41, vajk fekete wrote:
> A konkret kerdesre: szerintem ket nyitoszelep kell (nem valto), es egy
> OR kapu. Amelyik tartaly ker futest, az nyitja a sajat szelepjet, es
> ha barmelyik ker, akkor indul a kazan. ha mindketto ker, mindketto
> futve lesz. Ez a kazannak sem faj, es a komfort is igy maximalis.
Egyreszt a rendszer hidraulikailag kesz van, valtoszelep van
benne. Masreszt a ket nyit/zar szelep melle meg egy biztonsagi
tularam szelep is kene, mert meg kell vedeni a kazant attol az
uzemallapottol, hogy - akar vezerlesi hiba miatt - elindul
mikozben mindket szelep zarva van. Szerintem ez feleslegesen
bonyolitana csak a rendszert.

> De a lenyeg, hogy ugy kell megcsinalni, hogy akkor kerjen futest,
> amikor meg van benne 60liter melegviz. Az idealis lenne, hogy 60liter
> melegviznel kerne futest, es 100-nal meg is allna
A litereket nem tudom, csak becsulhetem. Eloszor a felso
terrmosztat melle dugdostam be az NTC-t, de konnyen kifogyott a
meleg viz, igy attettem az alsohoz.
Jelenleg sorba kotottem a ket hocserelot - ha mar van :-) - a
tetejenel lep be a futesi eloremeno, az aljan meg megy el a
visszatero.

Udv

szepygab
http://www.foszakacs.hu