[Epitesz-barkacs] HMV vezerles

szepygab at gmail.com szepygab at gmail.com
2009. Már. 4., Sze, 20:43:04 CET

On 4 Mar 2009 at 18:56, Moczik Gabor wrote:
> Szerintem lehet középállásba is állítani a háromjáratú szelepet, azaz
> mindkét tartályt f~ntse egyszerre ha ilyen az igény. Ha valamelyik
> tartály SOS kér, akkor átkapcsol teljesen arra, ha közben a másik is
> SOS, akkor vissza középállásba. Ha kevés a f~nt~Nteljesítmény és tovább
> h~nl mindkét tartály, majd valaki elzárja a csapot, és fel fog
> melegedni. :-) Ezzel az adaptív h~Nmérsékletfügg~N prioritási rendszer
> meg is van oldva, és processzor se kellett.
Pillanatnyilag nem tudom elképzelni, hogy is állítod
középállásba. Ahhoz a helyzethez nem tartozik jeladó. A
gyakorlatban kimért futási idő felezésével éppen megoldható,
legfeljebb időnként hangolni kell a rendszert, mert nem biztos,
hogy a szelep öregedésével ez az idő változatlan marad.
Mindenesetre a két tartály közötti egyenlő elosztást nem lenne
könnyű stabilan belőni.

Azt hiszem olyan megoldás, amikor egyik tartályból sem lehet
semmiképp se kifürödni a vizet, ebben a felállásban nincs. Ahhoz
ennek a hőteljesítménynek a duplája is kevés lenne.
Egy átlagos zuhany vagy fürdés után 15-20 perc alatt a tartály
felmelegszik. Gyakorlatilag mire valaki megtörölközik, a haját
megszárítja, átadja a fürdőt a következőnek, addigra
gyakorlatilag felmelegedett 300 liter víz, hiszen nem az egészet
kell alapról melegíteni, és már az első fürdés közben is
elkezdődik a melegítés.
Azzal a kockázattal együtt lehet élni, hogy nagyritkán sikerül
annyira egyidőben nagy fogyasztást produkálni, hogy valamelyik
tartály egy ideig nem lesz elég meleg. Szerintem ez az állapot
igen alacsony valószínűséggel áll be.

Az az érzésem, hogy rendes műszaki módjára túlbiztosítom a dolgot
:-)
Alighanem a legegyszerűbb megoldás is minimális kompromisszummal
fog működni.

Udv

szepygab
http://www.foszakacs.hu