[Epitesz-barkacs] házi konditerem + mászóka?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Már. 18., Sze, 21:41:42 CET

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> egy  súlyfürdőben nyakban "felakasztva", meg ólomsúlyokkal a húzás
> menne,

Ennek az a lényege, hogy az egész test alapvetően súlytalan a vízben. Az
ámbér alá van támasztva az állánál, meg tarkónál, tehát a fej erőtlenül is
pozícióban van. Az ember meg nyakig vízben van, és úgy van a lába
lesúlyozva. Közben persze - és ez a lényeg - mód van a gerinc melletti
izmok ellazítására, mialatt az egész gerincoszlopban a húzóerő végig
azonos.

Ha valaki felcsimpaszkodik valamire, jó eséllyel nem tudja elernyeszteni a
gerinc melletti izmait, ha meg igen (valószínűtlen), akkor túl nagy erő
húzza szét a csigolyákat.

A lábnál fogva lógás se különb, itt inkább a fejbe toluló vérnek van
valamilyen extra hatása. Biztos van, akinél jót tesz, de tutira vannak,
akiknél agyvérzésveszély áll fenn, főleg, ha már volt ilyen baja az
embernek, ráadásul netán magas a vérnyomása is.

> volt, csak a súly nem volt odaírva (10 vagy 20 kg lenne jobb, tehát
> mekkora az a súly, amivel
> nem akasztom fel magamat, de lehetőleg nagy erő húzhatná a nyaki
> csigolyát?)

Nem tudom, de ezt - szerintem - szakszerűen nem otthon kéne művelni. Már
csak azért se, mert nem hiszem, hogy megvan hozzá minden feltétel. Amúgy
nem hinném, hogy olyan nagy súlyokat használnának, szerintem csak pár kiló
lehet. Gondold el, hogy az álladnál alátámasztva el bírnál viselni akár
fél órán át 20 kiló körüli erőt?

Ha csak a nyakad körüli részt akarod húzni, kinézed a módit, hogy a
súlyfürdőnél hogy néz ki egy ilyen szerkezet, ezt kéne utánozni, aztán egy
csiga ülve a fej fölé vmi kényelmes támlás székben, a súly a szemed előtt
az asztalra lógó kötélre rakosgatható, és belőheted azt az erőt, ami már
az egész fejed súlyát meghaladja valamivel, de nem sokkal, és el tudod
lazítani a nyakkörüli izmokat.

Én mást részesítek előnyben, ha ilyen problémám akad: lassú, de maxig
hajlított nyakkal fejkőrzés. Azért lassan, hogy ha valahol "akad",
fájdalom van, onnan visszafelé, aztán megint erre, aztán arra. Néhány perc
egész jó hatású tud lenni. Főleg, ha van egy olyan szék, aminek a támlája
nem sokkal a nyak alatti részig felér. Akinek minden rendben van a nyaka
körül, az ezt a fekőrzést akár gyorsan is tudja csinálni. Láttam már
olyat, hogy úgy lóbálja körbe a fejét a fazon, ahogy én egy kis
sárgadinnyét szatyorban nem biztos, hogy tudnék. 2-3 ford/sec. :-)