[Epitesz-barkacs] mikróban tejmelegítés

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2009. Már. 24., K, 10:50:23 CET

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2009.03.24. 10:22:38 +1h-kor írta:

> A tej zömmel vízből van, tehát nem tévedhetünk nagyot, ha a tej és a víz
> fajhőjét ilyen hozzávetőleges számításoknál azonosnak vesszük.

András felkeltette bennem a tudomány kétkedését:

miket találtam:
---------------------
A tej fajhője 4 kJ/(kg · oC). 5 pont
www.okm.gov.hu/letolt/okev/doc/erettsegi_2006/k_elelm_06maj_fl.pdf

Hűtőszekrénybe teszünk 4 kg tömegű tejet. A tej hőmérséklete 15 o. C-kal,
belső energiája 237 kJ-lal csökken. Mennyi a tej fajhője?
www.sgyak.u-szeged.hu/tanar/bucsu/fiz7/hf_03_10.pdf

eddig a fajhő kb. 4
------------------
1.Óránként mennyi tejet lehet felmelegíteni egyenáramban azzal a hőcserélővel, melyen fűtőfelülete 25 m2, hőátbocsátási tényezője 800 .
!!!!!!!!!
A tej 10 °C-on lép be és 60 °C-on távozik, fajhője 3,24 .
!!!!!!!!
A fűtőközeg víz, fajhője 4,17 .A víz a hőcserélőbe 100 °C-on lép be és 70 °C-on távozik.
Számítsuk ki a fűtőközeg mennyiségét is!
Rajzolja fel a feladathoz tartozó hőmérsékleti diagramot és jelölje a hőmérsékleteket!	16 pont
https://www.nive.hu/tanulmanyi_verseny/irasbeli_feladatok/elodonto/download.php?filename=21_Elelmiszer_ED.doc&dir...

itt már csak 3,24

most már tényleg b..a a csőrömet, megkérdezek "hivatalos diplomaosztogató tudóst"

Élelmiszermérnök mesterszak (MSc) (2008-tól induló képzés):
www.uni-corvinus.hu/index.php%3Fid%3D21590
Élelmiszerfizika
Neptun kód
Tárgyfelelős: dr. Vozáry Eszter egyetemi docens
A tárgy szakmai tartalma: Élelmiszeripari nyersanyagok és élelmiszerek mechanikai tulajdonságai. Élelmiszerek reflexiós spektrumainak, színjellemzőinek meghatározása Hunterlab Ultrascan spektrokoloriméterrel. Infravörös spektroszkópia elvi alapjai; élelmiszerek összetétel vizsgálata NIR spektrumok segítségével. Élelmiszerek termikus jellemzői: fajhő, hővezetési tényező, hőátadási tényező; együttes hő és anyag transzport élelmiszerekben. Fázisátalakulások vizsgálata. Élelmiszerek elektromos vezetőképességének és permittivitásának meghatározása 10 Hz – 3 GHz frekvencia tartományban. Impedancia spektrumok felvétele, görbeillesztés, modell paraméterek meghatározása. Élelmiszerek mikrohullámú terekben. Fizikai modellalkotás elemei.