[Epitesz-barkacs] mobil füstölő?

szepygab at gmail.com szepygab at gmail.com
2009. Már. 25., Sze, 12:11:48 CET

On 25 Mar 2009 at 10:53, jhidvegi wrote:
> Valaki írta, hogy ha így meg úgy van elkészítve,
> füstölve, nem marad meg tovább pár percnél, mert elfogy. Na ez hogy
> van? Pár perc alatt nekem egész kevés halat sikerül megennem a
> kubaszov szálkák miatt. A nagy halak tudnak valamit: egészben lenyelik
> a kisebbeket, és nem fexi meg a gyomrukat, nem lukasztja át a
> bélésüket...
Ezt Te is megpróbálhatod :-))

Pontyot és rokonságát irdalással szokták szálkátlanítani. A
csontávza ugye nem érdekes, azt senki sem nyeli le. Zavaróakaz
u.n Y-szálkák szoktak lenni. Ezek hosszú, vékony, hegyes, Y alakú
csontocskák, amik a hal felső részében vannak. Ha a patkó alakú
szeletre gondolsz, a vastag, felső részben vannak. Halszeleten
ujjal tapintható a végük. Elvadult szakácsok esküsznek rá, hogy
egy jó csipesszel ki lehet húzgálni, nekem azért csak egy anyám
volt ;-)
Az irdalához kell egy nagyon éles, nem túl vastag pengéjű kés. A
halat deszkára fekteted, és a ferdény tartott késsel, a háta
felől bevágod kb. az oldalvonaláig. Ezeket a vágásokat minél
sűrűbben ejted (2-3 mm) annál jobb. Vágás közben hallani fogod,
ahogy ropogva átvágja a szálkákat. Utána nyugodtan főzheted,
sütheted, a kész halban nem fogod érezi a szálkákat.
Ponytfélékből ne felejtsd el kivenni a keserűfogat, ha egyben
vagy élve vetted / fogtad a halat, különben keserű
tapasztalatokra fogsz szert tenni :-(

Udv

szepygab
http://www.foszakacs.hu