[Epitesz-barkacs] permetezés

gyapo gyapo at freemail.hu
2009. Már. 25., Sze, 17:16:50 CET

Motoros permetezõvel már dolgoztam, Solo
gyártmány volt és jó. Kicsit persze nehéz
cipelni, de hatékony. Nagyobb kertbe való mert
baromi mennyiségû levet tud kifújni pillanatok
alatt 10 m-es sugarú körben. Akkora szelet
csinál, hogy megy az anyag mindenhova. Nálam
azért lenne jó, mert bár kicsi a kert és csak
néhány fa van, de a kézivel nem érem el csak a fa
alsó felét. Minden fánál meg nincs kedvem létrázni.
Van egy másik fajta motoros permetezõ is, szüleim
láttak olyat, hosszú csövön megy a nagynyomású
folyadék. Tehát csak ezt a csüvet kell
bevonszolni a fához és lehet fujkálni. Többet nem tudok, nem láttam.
Még elgondolkodtam másik két megoldáson is.
Az egyik a kompresszor + az a tartályos pisztoly,
amibõl vastag csövön jön ki az anyag, nem a
festékszóró. Ekkor a levegõcsõvel kell mozogni a
kertben, kicsi a cipelendõ súly, viszont
valószínûleg hamar kifogyna. Van vagy fél literes
a tartály, én meg 5-10 litert szoktam egy
permetezésnél elhasználni. Ráadásul a
kompresszort is mozgatni kéne, vagy venni még 20 m levegõcsövet.
A másik a nagynyomású mosó. Ebbe nem ereszteném
be a bekevert permetlevet, hanem tiszta víz be,
és valahogy utána keverném bele a vegyszert.
Ezzel megint át kéne települni minden fához, mert
a nagynyomású csövet még problémásabb messzire
vinni, a betáp víz meg a kerti slagon jön, az elér a kertben mindenhova.
Alapvetõen a levegõs módszerek tetszenek jobban,
a kompresszoros a legolcsóbban megoldható (ha már
van kompresszor). Sok kártevõ kifejezetten a
levelek fonákján van, és bár lehet próbálkozni az
alulról fölfelé permetezéssel, de a leveleket
megmozgató szélben porlasztás tûnik a legjobbnak.

Üdv.: gyapo
gyapokuk at cfwpont.hu