[Epitesz-barkacs] permetezés

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Már. 25., Sze, 19:21:51 CET

gyapo wrote:
> Motoros permetezõvel már dolgoztam, Solo
> gyártmány volt és jó. Kicsit persze nehéz
> cipelni, de hatékony. Nagyobb kertbe való mert
> baromi mennyiségû levet tud kifújni pillanatok
> alatt 10 m-es sugarú körben. Akkora szelet
> csinál, hogy megy az anyag mindenhova.

És ha a szomszéd biokertészkedni akar? :-)

> Nálam
> azért lenne jó, mert bár kicsi a kert és csak
> néhány fa van, de a kézivel nem érem el csak a fa
> alsó felét. Minden fánál meg nincs kedvem létrázni.

Nem nagy durranás megtoldani a permetezocsövet. Én pl valami 2,5 méteresre
toldottam, de nincs elvi akadálya akár 5 métereset csinálni. Ekkor talán
valami pecabotszeru hordozó kéne.

> A másik a nagynyomású mosó. Ebbe nem ereszteném
> be a bekevert permetlevet, hanem tiszta víz be,
> és valahogy utána keverném bele a vegyszert.

Arra is van lehetoség, de ha a bekevert lé tényleg lé, nincs semmi baj
abból, ha beleereszted. Asszem ezek a mosók nem igényelnek bemeneti
nyomást, felszívni is képesek a folyadékot. Amúgy egy ilyen mosó is marha
nagy huzatot csinál a vízsugár körül. Ha ezzel kéne, alá lehetne állni a
fának, és lentrol felfelé nyomatni a túloldala felé, így a levelek alját
éri inkább a hatás. Aztán lehetne fölé is fújni, és a permet lehullana
finom esoként.