[Epitesz-barkacs] permetezés

Andras Suller suller.andras at gmail.com
2009. Már. 26., Cs, 09:45:17 CET

gyapo <gyapo at freemail.hu> írta (2009. március 25. 17:16):
> Motoros permetezõvel már dolgoztam, Solo gyártmány volt és jó. Kicsit persze
> nehéz cipelni, de hatékony. Nagyobb kertbe való mert baromi mennyiségû levet
> tud kifújni pillanatok alatt 10 m-es sugarú körben. Akkora szelet csinál,
> hogy megy az anyag mindenhova. Nálam azért lenne jó, mert bár kicsi a kert
> és csak néhány fa van, de a kézivel nem érem el csak a fa alsó felét. Minden
> fánál meg nincs kedvem létrázni.

Toldd meg a permetező csövét egy kicsit, és akkor magasabbra felérsz vele.

> [...]
> csövön megy a nagynyomású folyadék. Tehát csak ezt a csüvet kell bevonszolni
> a fához és lehet fujkálni. Többet nem tudok, nem láttam.
> Még elgondolkodtam másik két megoldáson is.
> Az egyik a kompresszor + az a tartályos pisztoly, amibõl vastag csövön jön
> ki az anyag, nem a festékszóró. Ekkor a levegõcsõvel kell mozogni a kertben,
> kicsi a cipelendõ súly, viszont valószínûleg hamar kifogyna. Van vagy fél
> literes a tartály, én meg 5-10 litert szoktam egy permetezésnél elhasználni.
> Ráadásul a kompresszort is mozgatni kéne, vagy venni még 20 m levegõcsövet.

Mire kell keresni google-ban, hogy ilyet találjak? Nekem is ez a
módszer lenne szimpatikus, de nem tudom hol lehetne beszerezni hozzá
ilyen szórófejet.

> A másik a nagynyomású mosó. Ebbe nem ereszteném be a bekevert permetlevet,
> hanem tiszta víz be, és valahogy utána keverném bele a vegyszert. Ezzel
> megint át kéne települni minden fához, mert a nagynyomású csövet még
> problémásabb messzire vinni, a betáp víz meg a kerti slagon jön, az elér a
> kertben mindenhova.

A nagynyomású mosók nem használnak túl sok vizet ahhoz, hogy
permetezésnek lehessen hívni? Vagy van olyan módjuk is, amikor
minimális vízmennyiséget juttatnak ki? Ugyanis benne van a nevében,
hogy "mosó", és nem lenne jó, ha a kijuttatott permetszert lemosná a
fákról.

psmith